The long way home

Fotballturneringen var over og vi hadde 1600 km foran oss til Voss! Det var bare komme i gang, selv om det var langt p dag. Vi bestemte oss for kjre via stersund og Rros tilbake i hp om slippe nye 50 mil med skog. Ferger over stersjen var sjekket ut og skrinlagt. Ingenting tjene p det, hadde tatt enda lenger tid. S vi la oss p hjul og siktet p shopping i Haparanda i frste omgang

Oi som han gleder seg til shoppingen :) og med god grunn, grensebyene Haparanda og Tornio var et sammenhengende nitrist kjpesenter p mange kilometer. For noen er dette sikkert lykken, men vi syns det var helt grusomt. Kom ut med en sjokolade og en pk ekle mentol sigaretter!

Ikea var p plass ogs. Men vi flyktet videre fra dette kjpesenterhelvete

Vi stoppet etter en stund for en is og kaffe i solen

...og sjfren sovnet sittende ;)

I Pite fant vi et fint sted med bthavn og bobilcamp

Fortsatt i midnattsolens rike

Neste dag vknet vi til strlende 'vanlig' sol, og jeg insisterte p en sykkeltur frst hvis jeg skulle holde ut alle de timene i bilen.

Pite var en veldig hyggelig by

hh...og selfiekameraet p nye mobilen min gjr oss rynkefrie og latterlig glatte i huden. Umulig f av den funksjonen...

I Pite var himlen bl og Systembolaget hittade vi ochs :-D

I 12tiden kom vi oss p bilhjulene igjen. Og neste pitstopp for en kaffe var et pussig sted. Damen hadde rett og slett pnet kaf i entren og catering p kjkkenet:) Kundetoalettet var p badet i 2.etg!

Og det var ikke mte p alt som foregikk p denne kafeen ;)

Men s var vi p vei i de svenske skogene igjen. Disse var heldigvis mye mer kortvokste, med lysninger, vann og elver, og en og annen smby innimellom. Adskillig triveligere enn Trysil - Sundsvall

I Lycksele stoppet vi for sen lunsj. Som ble til full middag p en asiatisk buff restaurant...

Vi var helt sltt ut etter maten og all bilkjringen...s vi stoppet ved en badeplass i skogen og fikk oss en time p puten. En av fordelene med bobil: er du trtt et det rett i seng!

I Strmsund var det mye som foregikk. Bde folkefest...

...og tivoli. Men vi hadde ikke tid til forholde oss til det

Isteden fant vi en liten stille bobilparkering i Svenvik

Verdens fineste :)

Trtt i trynet og frokost i solen fr videre bilkjring...

Etter ha kjrt forbi flere svenske skisteder var det welcome to Norway....med regn og alt som det pleier. Plutselig var vi p Rros. Der var det Landskappleik,  men veldig merkelig kappe og leike seg inne i et trangt smau s kun et ftall s de

Jaja, vi vandret n rundt i gruvebyen

Gud bedre, skal si vi har renset Skandinavia og Lappland for mygg!! Bilen s ikke ut!

Etter middag og butikkvandring i Rros gikk ferden rett til Flklypa. Det var akkurat stengt, s vi fikk ikke sett inne

Men Ludvig sto utenfor. Viste seg ogs at det var en festival i Alvdal akkurat da. Vamp skulle spille kl 19,  Marit Larsen kl 21 osv. Kunne vrt knall, men kom litt brtt p...og vi hadde fortsatt lang vei hjem

Fotgjenger Knotten ja:-D Haha

Vi rullet videre oppover mot Dovrefjell og Rondane

Ned til Lom...

....og plutselig var vi p Sognefjellet og siktet p Turtagr. Kanskje vi kunne g Fanarken eller noe dagen etter? N var vi jo p rett side av landet. Men mye sn p fjellet...

...og tke. Tett tke...

Langt om lenge var vi p Turtagr og klar for nye eventyr neste dag... Flg med i neste episode ;)